Registrul operatorilor intracomunitari
Societatile care efectueaza achizitii/livrari/servicii intracomunitare au obligatia inregistrarii in Registrul operatorilor intracomunitari.
Incepand cu 1 august 2010, toate companiile care doresc sa efectueze livrari/achizitii/servicii intracomunitare, sunt obligate sa se inregistreze in Registrul operatorilor intracomunitari.
Inscrierea in Registrul operatorilor intracomunitari se va face pe baza depunerii la organul fiscal competent, a unui dosar care va contine o cerere de inregistrare, insotita de cazierul judiciar al asociatilor si administratorilor, precum si alte documente doveditoare.
In cazul efectuarii de achizitii/livrari/servicii intracomunitare fara a fi inregistrati in registru, platitorii de TVA sunt sanctionati cu amenda intre 1.000 - 5.000 LEI si invalidarea codului fiscal pentru aceste tranzactii.
Ordonanta 54/15.06.2010, publicata pe 23 iunie 2010 in Monitorul Oficial.